De vijftiende Almost in Elvis is geboren en heet Heartbreak Hotel

aie15promo02
Veertig pagina’s vertier met als thema, het nummer dat Elvis beroemd maakte: Heartbreak Hotel.

De platenbonzen van Elvis’ nieuwe platenmaatschappij RCA (Radio Corporation of America) waren in paniek. Wellicht terecht, als je de kennis van nu wegmoffelt in de endeldarm van de muziekgeschiedenis. Heartbreak Hotel klonk toentertijd absurd en leek niet geschikt als singlemateriaal. Vooral niet als het ook nog eens gezongen werd door een onbekende artiest die de muffigheid van zijn opvoeding nog niet ontstegen was. Hoe kan zo iemand een depressief liefdesverhaal tot een geschikt einde brengen? Dat kon hij niet, moeten alle experts bij RCA gedacht hebben.’

Nadat Heartbreak Hotel was opgenomen, was de arrangeur van platenmaatschappij RCA, Steve Sholes, net zo desolaat en gebroken als de hoofdpersoon in het wrange liefdesliedje. Sholes’ bazen in New York hadden hem namelijk verteld dat hij tezamen met de heer Presley nog een keer terug moest naar Nashville, om het nummer opnieuw op te nemen. Sterker nog, ze impliceerden eigenlijk dat hij wat anders op moest nemen. Het zou niet mogelijk zijn geweest om Heartbreak Hotel anders op te nemen. Je vraagt een dwaze moeder ook niet om op een andere manier te rouwen om haar vermiste kind.’

Als u deze editie van Almost in Elvis bestelt, ontvangt u ook een originele, unieke, niet van echt te onderscheiden Almost in Elvis deurhanger.
U kunt de 15e AiE, Heartbreak Hotel, met deurhanger bestellen (inclusief verzendkosten) door 10 euro over te maken op ING 4599791 t.n.v. D. van Tiel o.v.v. AiE 15.
Als u 15 euro overmaakt, ontvangt u ook nog uitgave 2 (All Shook Up), 3 (The Walls Have Ears) en 4 (If You Don’t Come Back). Klik hier voor informatie over de verschenen uitgaven.